96.11.07 Wed

一個人 一輩子 可以承受多少次的生離死別?
我不知道
只知道 分離的那一瞬間 分離的每一分每一秒 
都在期待著下回見面

這是首聽著聽著 心神就會出竅了的歌
也許是太多貼切
也許是太過情似
每句歌詞彷彿都在腦海中跳躍出鮮明的 那些畫面

MV中 
目送情人前往戰場的孕婦
思念亡妻獨自痛悌的老人
被母親硬生生分開的小情人

尤其是那老人
獨自在昏暗房裡 緩緩拿出愛妻的衣裳 撫摸著 哭泣著
看到這幕 眼淚真的就這樣掉下來了
我不是個常流眼淚的人
卻總是無法抵擋這種人世間最終 一定都得面對的死別

MV最後 象徵著被孤獨思念箝制的牆 破裂塌倒
老人穿起西裝 打著領結 在愛妻的墳上 倒了兩杯紅酒
孕婦在軍人眷屬集會上收到情人"i am okay. i miss u"的簡訊
小女孩回到屬於兩人的那棵樹 在樹幹上刻下了箴言

將思念 化作積極的力量
最終 一定可以再站起來
畢竟 人生就是不斷的往前走 是吧.....






When You're Gone-Avril Lavigne

I always needed time on my own
我是個需要獨處的人
I never thought I'd need you there when I cried
從未想過 在我哭泣時會需要你在身旁
And the days feel like years when I'm alone
當我獨自一人時卻是度日如年
And the bed where you lie
你在床上的位置
is made up on your side
早以準備好

When you walk away
當你離開時
I count the steps that you take
我算著你的腳步
Do you see how much I need you right now?
你明白現在我有多需要你嗎?

When you're gone
你不在時
The pieces of my heart are missing you
我碎成片片的心無一時刻不想念著你
When you're gone
你不在時
The face I came to know is missing too
熟悉的面容也消逝了
When you're gone
你不在時
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
我所需要的那些 讓我可以安然渡日的話語
I miss you
我想你

I've never felt this way before
以前從沒這樣感覺過
Everything that I do
所做的每件事情
reminds me of you
都讓我想到你
And the clothes you left
你留下的衣服
they lie on the floor
仍躺在地板上
And they smell just like you
還留著你的味道
I love the things that you do
我愛你所做的每件事情

We were made for each other
我們原本就註定在一起
Out here forever
永遠在一起
I know we were
我知道 我們曾的確如此
Yeah

All I ever wanted was for you to know
只想讓你知道
Everything I do I give my heart and soul
我所做的每件事 都是真心真意的
I can hardly breathe I need to feel you here with me
我無法呼吸  我需要那種你在身邊的感覺
Yeah

arrow
arrow
    全站熱搜

    itest8 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()