96.10.25 Thu

不知怎麼的 最近愛上了Keane
原本就知道他們 也聽過他們的某些歌
卻沒有像現在這樣深深掉下去 
沉溺在Tom Chaplin的歌聲中 讓他們的歌長驅直入的觸碰心靈
 
簡單兩個字 "舒服"
Tom的假音 配上鋼琴和弦與鼓聲節奏 就是舒服 

人生的每段時期 都會有某個聲音 某個樂團 某些人 
可以觸動內心層層防衛下最柔軟的那部份

現在 什麼也停止不了





Keane-can't stop now

I noticed tonight that the world has been turning
我發現 今晚 世界正在改變
While I've been stuck here dithering around
當我被困在無盡的慌亂中
Well I know I said I'd wait around till you need me
是的 我知道 我說過 會一直等你直到你需要我
But I have to go, I hate to let you down 
但我得走了 我不想讓你失望
But I can't stop now
但我停止不了
I've got troubles of my own
我自己也很麻煩
Cause I'm short on time
因為沒時間了
I'm lonely
很寂寞
And I'm too tired to talk
也什麼都累到不想說

I noticed tonight that the world has been turning
我發現 今晚 世界正在改變
While I've been stuck here withering away
當我被困在無盡的慌亂中
Well I know I said I wouldn't leave you behind
是的 我知道 我說過 不會把你一個人丟下
But I have to go, it breaks my heart to say
但我得走了 很傷心但還是得說 
That I can't stop now
就是 我停止不了了
I've got troubles of my own
我自己也很麻煩
Cause I'm short on time
因為沒時間了
I'm lonely
很寂寞
And I'm too tired to talk
也什麼都累到不想說

No one back home
沒人回家
I've got troubles of my own
我自己也超麻煩
And I can't slow down
而且我慢不下來
For no one in town
不為任何人
And I can't stop now
我就是停不下來

And I can't slow down
慢不下來
For no one in town
不為任何人
And I can't stop now
停不下來
For no one
不為任何人

The motion keeps my heart running
The motion keeps my heart running
The motion keeps my heart running
The motion keeps my heart running
這情緒 讓心不停悸動

arrow
arrow
    全站熱搜

    itest8 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()